Somoria

Wężowe Księstwa, Kraina Rzek, Nacja Finewyru

Somoria leży w południowej części kontynentu. Centralną jej część pokrywają bujne lasy, bagna i tereny podmokłe, zamieszkałe przez niesławne somoriańskie węże. Całe państwo poprzecinane jest siecią rzek i strumieni, które często pozwalają na znacznie szybszy transport, niż nieliczne drogi.

Ciemne bądź czarne włosy, pociągła twarz, oraz specyficzny akcent, uwidaczniający się zwłaszcza w silnych emocjach – te cechy posiada niemal każdy mieszkaniec wężowych ziem. Somorianie są wysocy, mają ostre rysy twarzy, wydatne kości policzkowe i duże, orle nosy. Najczęściej występującym kolorem oczu jest zielony. Mężczyźni odznaczają się bardzo bujnym owłosieniem całego ciała.

Somoria - krypta Leprimów
Somoria - krypta Leprimów

Wężowe księstwa są pełne wielkich możliwości, jeżeli tylko nie jesteś chłopem lub niewolnikiem. Wśród mieszkańców Zielonej Krainy znajdą swoje miejsce dzielni rycerze, genialni alchemicy, dociekliwi inkwizytorzy, a także pozbawieni skrupułów łowcy i handlarze niewolników.

Somorię dzielą liczne kontrasty, widoczne na pierwszy rzut oka, nawet dla przybyszów z daleka. Z jednej strony Somorianie, zgodnie z naukami cesaryzmu, propagują równość i ludzką wspólnotę. Z drugiej, jest to kraina rządzona przez wszechwładną i abstrakcyjnie bogatą arystokrację, utrzymywaną pracą niewolników. Pogarda dla ludzkiego życia miesza się tutaj ze skrywanym uwielbieniem dla jego uciech i pragnień. Tradycyjny kult Sybilli współistnieje z postępową i antyteistyczną instytucją zwaną Eklezją.

Somoria - wymarsz wojsk
Somoria - wymarsz wojsk

Życie wszystkich prostych mieszkańców podporządkowane jest prawom Eklezji, która w zamian za dbanie o plebejuszy cieszy się niezwykłymi przywilejami. Eklezja kształci inkwizytorów, mnichów i nauczycieli, którzy starają się wyplenić z ludzi zabobony, oferując w zamian naukę czytania i pisania. Z drugiej strony jeśli ktoś szuka szczęścia w interesach lub w miłości, to prędzej zwróci się o pomoc do córek Sybilli – Furii i Fortun, aniżeli do mnichów Eklezji.

W cieniach pałaców i twierdz czai się somoriańska arystokracja, do której należy całe państwo. Na jej czele stoją Panowie i Panie Semper, długowieczni i przebiegli właściciele największych majątków ziemskich i terenów na obszarze całej nacji. Zwykły śmiertelnik prędzej spotka w Somorii boga w Dzień Czystki, niż jakiegokolwiek Sempera – działają oni z ukrycia, sterując pozostałymi rodami niczym wytrawni lalkarze.

Somoria - zamek na wyspie
Somoria - zamek na wyspie

Z jednej strony w Somorii mamy rozwijającą się naukę, zwłaszcza alchemię i inżynierię, światłych myślicieli i filozofów, a z drugiej – legalne jest tam sprzedanie siebie lub kogoś w niewolę. Bezwzględna służba wobec wolnych obywateli została zinstytucjonalizowana do tego stopnia, że traktuje się ją zarówno jako dożywotnią karę, jak i jako sposób spłaty swoich długów.

Somoria - Lepriari
Somoria - Lepriari

Jakąkolwiek drogą nie podąża Somorianin, wiedzie go ona skrajem przepaści. Jeden fałszywy ruch i szybko może stracić wszystko, na co całe życie pracował. Poza żelazną dyscypliną wpajaną już od wczesnego dzieciństwa, wszyscy szybko uczą się mantry, którą mają powtarzać aż do śmierci. Po pierwsze – Sybilla – z niej się rodzisz, dla niej walczysz i z jej imieniem na ustach umierasz. Po drugie – żyj tak, jakby ta chwila miała być Twoją ostatnią. Po trzecie – twój umysł jest czysty i własny.

Somoria - Kuzyn Śmierci, elitarny halabardnik z gwardii Arcykapłana Eklezji
Somoria - Kuzyn Śmierci, elitarny halabardnik z gwardii Arcykapłana Eklezji

Grając Somorianinem

Somoria jest dla Ciebie, jeżeli lubisz czuć w swoich rękach władzę nad ludzkim życiem, walczyć za pomocą zimnej stali z wrogami ludzkości, lub snuć zawiłe intrygi i spiski w ciemnych korytarzach pałaców i zamków. Somorianie bywają wyrachowani, bezwzględni i egoistyczni, ale potrafią też docenić wartość sojuszników i w pełni oddać się sprawie większej od nich samych. Zaś przede wszystkim, cechuje ich niezwykła dyscyplina i siła woli, hartowana życiem na pełnych niebezpieczeństw terenach.

  • Możesz wcielić się w rolę inkwizytorki Eklezji, Miecza Cesarza, która tropi przejawy Magii i Czerni, starając się uświadamiać lokalną ludność o zagrożeniach płynących z pokładania zaufania w nieludzkich istotach.
  • Możesz zagrać szlachetnie urodzonym szpiegiem i dyplomatą, który z pomocą swojej biegłości w alchemii wyciąga z ludzi prawdę lub eliminuje ich, kiedy przyjdzie na to pora.
  • Możesz też należeć do jednego z wielkich arystokratycznych rodów i odkryć, że potęga, władza i niezwykłe zdolności tej zamkniętej kasty są tylko jedną, piękniejszą stroną medalu.
Somoria - Pan Semper w zbroi
Somoria - Pan Semper w zbroi

Stereotypy

  • Apolitania: K**wy w purpurowych togach.
  • Connriacht: Nieokrzesani barbarzyńcy, z których można uczynić fantastycznych gladiatorów.
  • Cosaria: Wschodnie marchie zawsze sprawiały kłopoty, ale te mrzonki o powrocie Królowej to doprawdy zabawna historia.
  • Dwory Aretaiu: Kolejny dziki, unurzany w mistycznej papce lud, tym razem z zachodu. Nasza wojskowa ekspedycja skutecznie powstrzymuje ich napór.
  • Isaliani: Gdzie indziej, jak nie tam zaznać prawdziwie wielkiej sztuki i niezwykłych doznań! Gdyby nie te góry, nasza relacja byłaby znacznie bardziej zażyła.
  • Kasselan: Zgraja rybaków, która zrzuciła z siebie jarzmo nieśmiertelnych? Kolejny dowód na to, jaką obłudą mamią nas te istoty!
  • Plemiona: Nasi towarzysze w turniejach i bitwach, a niedługo także bracia w Eklezji. Ach, gdyby tylko zabobonny lud posłuchał w końcu głosu rozsądku.
  • Somoria: To my. Księstwa Somorii są kolebką myśli ludzkiej. Zrzuciliśmy kajdany narzucone nam przez kłamliwe, nieludzkie plugastwa, i niesiemy kaganek oświaty dla innych cywilizacji.
  • Talmidia: Niebezpieczni fanatycy oddani efemerycznej istocie. Zagubieni w swoich szalonych dążeniach do nieludzkiej potęgi, ale za jaką cenę? Krwi, którą przelewają co ranek?

Pochodzenie

  • Kategorie umiejętności: zwiększ o 1 bonus do kategorii Praktycznej lub Społecznej.
  • Umiejętności: wybierz Dociekliwość, Wiedzę Przyrodniczą lub Przebiegłość. Zyskujesz w niej biegłość i 1 poziom.
  • Obrony: Zwiększ o 1 poziom Odporność.
  • Język: cesarski i finiancki.
  • Somoriański Hart: Raz na Odpoczynek możesz wydać dowolną liczbę Determinacji na potrzeby testu obrony przeciwko manewrowi mentalnemu.

Frakcje

Linia Var Feris

“Płoniemy za honor”

Jesteś lennikiem, a może sługą potężnego rodu Var Ferisów. To najbogatsza i najbitniejsza z arystokratycznych rodzin, z pewnością najbardziej rozpoznawalna. Fanatyczne przywiązanie do rycerskiego ideału honoru wpędza Was w tak wiele konfliktów, że z pewnością nosisz na ciele blizny po karze ognia. Pamiętaj, żaden z Ferisów nie umarł ze starości.

Linia Var Leprim

“Prawda we Krwi”

Jesteś związany z linią arystokratów alchemików, którzy nie boją się szukać odpowiedzi i zadawać pytań. To zachowawczy i wycofany politycznie ród, okryty aurą tajemnicy i domysłów. Na swoje ziemie ściągają trędowatych, których leczą i badają w lazaretach, sami bowiem są praktycznie odporni na choroby i trucizny.

Linia Var Mermitz

“Kieruj nurtem”

Jesteś związany z ambitnym, postępowym rodem arystokratycznym, który w całości przyjął eklezjańskie ideały. Jego członkowie są tak gorliwymi uczniami cesaryzmu, że wielu z nich piastuje najwyższe stanowiska w tej instytucji. Spokojni, uczynni, zawsze skorzy do podzielenia się swą niezwykłą wiedzą i spostrzegawczością.

Linia Var Vipera

“Rządź żądzą”

Jesteś związany z rodem, dla którego nic nie jest święte. Czarne, pozbawione białek oczy Viperów potrafią prześwidrować każdego, jednocześnie nie zdradzając ani krzty ich emocji. Nie ma tabu, nie ma hańby i wstydu. Żyć, znaczy korzystać z każdego oddechu, próbować każdej okazji i sprawdzać, ile tak naprawdę stoi za słowami przysiąg.

Ród Coronella

“Poczuj nasz gniew”

Jesteś stronnikiem starego somoriańskiego rodu, który jako jedyny przetrwał konfrontację z Panami Semper. O bogactwie waszego księstwa stanowią rzeki – krwiobieg całej Somorii. Wasze pływające twierdze są bastionami spokoju na niebezpiecznych wodach. Przegraliście bitwę z Semperami, ale wojna wciąż trwa.

Ród Elaphe

“Prawda przemawia w ciszy umarłych”

Nie mów głośno, z kim trzymasz. Ród Elaphe był zbyt ambitny, zbyt daleko sięgnął, zbyt mocno próbował utrzymać się u władzy. Cud, że ktokolwiek z rodu jeszcze przetrwał. Wasze dni nadejdą, ale tym razem musicie być lepiej przygotowani. Wśród mieszczan i pospólstwa wciąż jest wielu takich, którzy z ciepłem, choć po cichu, mówią o waszym minionym panowaniu. Od kiedy Wasza królewska linia została obalona w krwawej wojnie domowej, postanowiliście rozproszyć swoje siły i działać z ukrycia. Nie porzuciliście dawnych tradycji i czczenia bogów. Wspólnie z nimi oraz prostym ludem, który odrzuca nauki Eklezji, działacie na szkodę sługów Cesarza i obecnych władców Somorii.