Kasselan

Wolna Republika, Nacja Finewyru

Kasselan mieści się na osnutym tajemniczymi mgłami archipelagu położonym na wschód od Finewyru. Wyspy położone są na tyle blisko kontynentu, że zawsze były strategiczną lokacją, uważnie jednak strzeżoną przez jej mieszkańców. Niewielu obcych miało możliwość dopłynąć bezpiecznie do ich brzegów.

Zamglone wyspy są domem Wolnej Republiki, zamieszkiwanej przez lud hołdujący ideom wolności. Kasselanie są wysocy i jasnoocy, znani w szerokim świecie ze swojej zaradności, wewnętrznej współpracy oraz potężnej floty. Żyją na niewielkim obszarze, przez co nie są zbyt licznym narodem, lecz niezwykle dbają o swoje ziemie, starając się z każdego skrawka wycisnąć ile tylko się da.

Kasselanie słyną ze swojej odważnej polityki zagranicznej. Legendy mówią, że zrzucili oni kajdany opresji, jakie mieli nakładać na nich bogowie, monarchia, Cesarstwo, a nawet sama ludzka natura. Z pozoru, ta niespotykana ideologia sugeruje niezwykłą determinację, czy nawet nacjonalistyczny fanatyzm. Jednakże dzięki ich spokojnemu i racjonalnemu podejściu, niewielu określiłoby interakcję z nimi, jako nieprzyjemną. Wszystko to dzięki oświeconemu systemowi społecznemu, jakiego nie sposób uświadczyć nigdzie indziej.

Kasselanie nie wierzą bowiem we władzę centralną. Obywatele starają się być przydatni dla ogółu, a w zamian za to ogół o nich dba. Wioski i wyspy mają swoich zarządców, gildie, rycerzy i nauczycieli, ale żadnego pojedynczego władcy. Kasselanie wierzą, że rządzić może każdy obywatel, a wraz z dojrzałością zwiększa się też jego możliwość do przyjmowania coraz to większej odpowiedzialności. Gdy potrzeba wybrać zarządcę, przeprowadzane są wolne i powszechne wybory, a kadencja nie trwa dłużej, niż kilka lat. Zdolność do wewnętrznej samoregulacji pozwala Kasselanom unikać wewnętrznych konfliktów i poświęcić większość gospodarki na rzecz utrzymania swojej armady.

Na archipelagu z trudem uświadczy się jakiegokolwiek boga, gdyż Kasselanie przegnali ich, wierząc, że istoty te to nic więcej niż przebiegłe stworzenia, żerujące na ludzkiej naiwności. Wolni Republikanie dumni są ze swoich zasad równości i sprawiedliwości. Niezaprzeczalnie, obywatele Kasselan wiodą dobre życie – dopóki są produktywni dla ogółu, dopóty społeczeństwo będzie się za to odpłacać. Tym, którzy nie chcą się podporządkować, dawany jest wybór. Mogą albo nauczyć się żyć jak na obywatela przystało, albo opuścić archipelag – egoizm nie jest tolerowany.

Wraz z przybyciem Cesarza, to Kasselanie odwrócili się plecami do powstającego Cesarstwa. Odrzucili boga jako przywódcę, postrzegając go jako kolejną manipulującą istotę, starającą się podporządkować sobie ludzkość. Zawiązali z Dworami Aretaiu i Wenguo sojusz, znany jako Triada, który wypowiedział Cesarstwu wojnę, która trwała aż rozpadu cesarskiego sojuszu. Okres Triady sprawił, że spotkanie na oceanie wyposażonego w działa okrętu Kasselan obrosło w legendy i przyniosło śmierć wielu marynarzom innych nacji. Kasselanie rzadko schodzą na kontynent, ale ich dokonania na morzu sprawiły, że większość ludów postrzega ich jak potwory z dalekich krain, którymi straszy się dzieci.

Grając Kasselaninem

Kasselan to idealna nacja dla Ciebie, jeśli chcesz grać podróżnikiem poszukującym informacji na temat potencjalnych zagrożeń, które mogą czyhać na twoje rodzinne strony. Wolne Państwo hołduje swemu wyjątkowemu systemowi, w którym każdy pracuje na dobro społeczeństwa. Sprzeciwiają się przesądom i siłom nadprzyrodzonym, wierząc, że sam talent i ciężka praca są bardziej niż wystarczające. Niezwykle cenią sobie racjonalizm.

  • Możesz zagrać Kasselańskim naukowcem, który wyruszył badać Finewyr i dołączył do Eklezji – organizacji w dużej mierze hołdującej zasadom na których opiera się Wolna Republika.
  • Możesz wcielić się w rolę banity, siejącego wśród przeciwników postrach dzięki broni palnej, którą udało mu się wykraść z archipelagu, nim został wygnany za porzucenie ideałów anarchistycznej demokracji Kasselan.
  • Możesz zagrać marynarzem, którego sztorm zmiótł z pokładu okrętu obronnego Wolnej Republiki i wylądował na brzegu kontynentu. Bez wsparcia, musisz odnaleźć drogę do domu, wiedząc jednak, że jeśli ktoś pozna twoją prawdziwą tożsamość, ryzykujesz pojmaniem dla okupu, albo nawet śmiercią.

Stereotypy

  • Apolitania: Ich ekspansywna polityka sprowadza tylko ból i kajdany. To oni są głównym powodem, dla którego na morzu strzelamy pierwsi.
  • Connriacht: Nasi dalecy kuzyni uwięzieni są we mgle, która spowija ich umysły. Trójca trzyma ich na smyczy. Sami jesteśmy dowodem, jak daleko można zajść, jeśli zrzuci się te okowy ignorancji.
  • Cosaria: Och, to nasi dobrzy znajomi. Często się spotykamy na morzu.
  • Dwory Aretaiu: Dusza, Krew i Kości. Razem tworzą jedno, zdrowe ciało, szkoda więc, że są tak podzieleni. Próbowaliśmy wykorzystać ten potencjał w wojnie przeciwko Cesarstwu, ale cierpliwość Dworów do przelewania własnej krwi w słusznej, lecz dalekiej im sprawie w końcu się wyczerpała. Szkoda.
  • Isaliani: Pod przykrywką dyplomacji mieszają się w wewnętrzne sprawy wszystkich dookoła, ale nie z nami te numery.
  • Kasselan: To my. Dopóki współpracujemy, przetrwamy. Inni nie dojrzeli jeszcze do życia w naszym światłym społeczeństwie.
  • Plemiona: Oni nie mieszają się do naszych spraw, a my do ich. I niech tak pozostanie.
  • Somoria: Chciałoby się rzec, że ich skomplikowana wewnętrzna struktura jest jak domek z kart, ale jakimś cudem jeszcze się nie zawaliła. Niemniej, mają parę niezłych pomysłów, więc może coś jeszcze z tego będzie.
  • Talmidia: Zdają się rozumieć potrzebę izolacji i dbania o swoje własne, wewnętrzne interesy. Można powiedzieć, że czujemy do siebie nawzajem coś w rodzaju ostrożnego szacunku… i póki co obu stronom to wystarcza.

Kasselańskie Pochodzenie

  • Kategorie umiejętności: zwiększ o 1 bonus do kategorii Fizycznej lub Walki.
  • Umiejętność: wybierz Walkę Dystansową, Wiedzę Ścisłą lub Zastraszanie. Zyskujesz w niej biegłość i 1 poziom.
  • Obrona: zwiększ o 1 poziom Uniki.
  • Język: connriachcki.
  • Broń Palna: Zyskujesz biegłość w broniach palnych. Potrafisz posługiwać się taką bronią, dokonywać jej drobnych napraw, a posiadając Profesję Kowalstwo przynajmniej na 1 poziomie potrafisz też ją wytwarzać.

Frakcje

Podział społeczeństwa Kasselan wynika bardziej z realizacji konkretnych zadań i kompetencji członków poszczególnych gildii, aniżeli podziału politycznego czy ideologicznego. Trzy główne gildie Kasselańskie stanowią o skuteczności ich nacji i odpowiadają za utrzymanie ich floty:

Phronos Gildii Akademickiej

Jesteś członkiem gildii akademickiej – zrzeszenia myślicieli, rzemieślników i artystów. Waszym zadaniem jest prowadzić badania i pozyskiwać nowe technologie dla dobra ludu Kasselan.

Praetor Gildii Wojennej

Jesteś żołnierzem państwa Kasselan. Twoim obowiązkiem jest chronić jego granic, ochraniać innych Kasselan i zwalczać wszelkie potencjalne zagrożenia wobec twojej ojczyzny.

Sektor Gildii Eksploratorów

Jesteś dyplomatą, szpiegiem, odkrywcą, handlowcem… reprezentantem i ambasadorem stanu Kasselan za granicą. Twoje uprawnienia zależą od twojego doświadczenia, ale jesteś na dobrej drodze, by kiedyś kierować jedną z ekspedycji.