Back to Top
 

Dwór Krwi

Bagienny Lud, Damu’Watu

“Kiedy Krwisty Kwiecień nadejdzie, nie poznasz co jest fałszem.
Gdy pieśni przeminą, tylko czyny odcisną się krwawym śladem na ścieżkach losu.”

Graniczący bezpośrednio z nacjami Finewyru, Dwór Krwi zamieszkuje rozległe bagna po obu stronach przesmyku rozdzielającego Aretai i Finewyr. Pozornie nieprzyjazne tereny, które Bagienny Lud obrał sobie za dom, są jednocześnie źródłem ich siły. Mokradła kipią wręcz od różnorodnej fauny i flory, gęste lasy pełne są rzadkich roślin, niekiedy o niezwykłych, magicznych właściwościach. Rytualiści Damu’Watu potrafią w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w tej niedostępnej dla nikogo innego naturze.

Przedstawiciele Dworu Krwi bardzo przywiązują się do rzeczy materialnych (co odróżnia ich w zachowaniu od braci z zachodu). Nierzadko taszczą ze sobą wiele niepotrzebnych rzeczy, w mocowanych na plecach i głowie jukach. Mają prawdziwą smykałkę do rzemiosła, alchemii i handlu. Damu’Watu poruszają się najczęściej w kilkunastoosobowych grupach, nazywanych karawanami. Jeśli tylko klimat polityczny na to pozwala, ich tabory przemierzają całe kontynenty w poszukiwaniu skarbów, którymi mogą pochwalić się przed pobratymcami po powrocie do domu.

W każdej karawanie występuje podział ról – są zbieracze, łowcy i tropiciele, znachorzy lub wiedźmy zajmujący się alchemią, oraz przynajmniej jeden Emra (jak nazywa się u nich wszystkich rytualistów). Mężczyźni noszą na plecach charakterystyczne, składane, kilkuosobowe namioty. W każdym taborze swoistym przywódcą jest Najstarszy z grupy, potocznie zwany Babką lub Dziadkiem. Głosem całego Dworu Krwi jest Najstarszy Emra.

Jedną z bardziej charakterystycznych cech Bagiennego Ludu są ich kunsztowne, kolorowe i niezwykle złożone tatuaże. Zdobią nimi za zasługi swoich przywódców i bohaterów, ale wykonują też robotę na zlecenie, jeśli zapłata jest sowita. Niektórzy podejrzewają, że Emra Dworu Krwi potrafią tworzyć specjalne magiczne tusze, które nadają tatuażom specjalne właściwości. Musi być w tym ziarno prawdy, skoro większość życia spędzają oni na nieprzystępnych bagnach, pełnych jadowitych zwierząt, a mimo to nie imają się ich choroby, ani trucizny.

Granie Dworem Krwi

Damu’Watu  są najbardziej pragmatycznym ludem Aretaiu. Odgrywając postać pochodzącą z Dworu Krwi bądź gotowy dbać o interesy swoje i swojej drużyny, podążać za okazją, tam gdzie się to opłaca i nie bać się przemierzać nawet najbardziej nieprzystępnych terenów.

  • Możesz wcielić się w rolę wyśmienitego tatuażysty, który wzmacniać będzie siebie i swoich sojuszników dzięki swojej sztuce.
  • Możesz być wędrownym znachorem lub wiedźmą, która poszukuje rzadkich składników alchemicznych i korzysta z całej gamy różnych mikstur do rozwiązywania swoich problemów.
  • Możesz grać młodym Emrą, który wyruszył w świat zdobyć doświadczenie i doskonalić swoje umiejętności władania magią krwi.