Bagienny Lud, Damu’Watu
“Kiedy Krwisty Kwiecień nadejdzie, nie poznasz co jest fałszem.
Gdy pieśni przeminą, tylko czyny odcisną się krwawym śladem na ścieżkach losu.”
Graniczący bezpośrednio z nacjami Finewyru, Dwór Krwi zamieszkuje rozległe bagna po obu stronach przesmyku rozdzielającego Aretai i Finewyr. Pozornie nieprzyjazne tereny, które Bagienny Lud obrał sobie za dom, są jednocześnie źródłem ich siły. Mokradła kipią wręcz od różnorodnej fauny i flory, gęste lasy pełne są rzadkich roślin, niekiedy o niezwykłych, magicznych właściwościach. Rytualiści Damu’Watu potrafią w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w tej niedostępnej dla nikogo innego naturze.
Przedstawiciele Dworu Krwi bardzo przywiązują się do rzeczy materialnych (co odróżnia ich w zachowaniu od braci z zachodu). Nierzadko taszczą ze sobą wiele niepotrzebnych rzeczy, w mocowanych na plecach i głowie jukach. Mają prawdziwą smykałkę do rzemiosła, alchemii i handlu. Damu’Watu poruszają się najczęściej w kilkunastoosobowych grupach, nazywanych karawanami. Jeśli tylko klimat polityczny na to pozwala, ich tabory przemierzają całe kontynenty w poszukiwaniu skarbów, którymi mogą pochwalić się przed pobratymcami po powrocie do domu.
W każdej karawanie występuje podział ról – są zbieracze, łowcy i tropiciele, znachorzy lub wiedźmy zajmujący się alchemią, oraz przynajmniej jeden Emra (jak nazywa się u nich wszystkich rytualistów). Mężczyźni noszą na plecach charakterystyczne, składane, kilkuosobowe namioty. W każdym taborze swoistym przywódcą jest Najstarszy z grupy, potocznie zwany Babką lub Dziadkiem. Głosem całego Dworu Krwi jest Najstarszy Emra.
Jedną z bardziej charakterystycznych cech Bagiennego Ludu są ich kunsztowne, kolorowe i niezwykle złożone tatuaże. Zdobią nimi za zasługi swoich przywódców i bohaterów, ale wykonują też robotę na zlecenie, jeśli zapłata jest sowita. Niektórzy podejrzewają, że Emra Dworu Krwi potrafią tworzyć specjalne magiczne tusze, które nadają tatuażom specjalne właściwości. Musi być w tym ziarno prawdy, skoro większość życia spędzają oni na nieprzystępnych bagnach, pełnych jadowitych zwierząt, a mimo to nie imają się ich choroby, ani trucizny.
Granie Dworem Krwi
Damu’Watu są najbardziej pragmatycznym ludem Aretaiu. Odgrywając postać pochodzącą z Dworu Krwi bądź gotowy dbać o interesy swoje i swojej drużyny, podążać za okazją, tam gdzie się to opłaca i nie bać się przemierzać nawet najbardziej nieprzystępnych terenów.
- Możesz wcielić się w rolę wyśmienitego tatuażysty, który wzmacniać będzie siebie i swoich sojuszników dzięki swojej sztuce.
- Możesz być wędrownym znachorem lub wiedźmą, która poszukuje rzadkich składników alchemicznych i korzysta z całej gamy różnych mikstur do rozwiązywania swoich problemów.
- Możesz grać młodym Emrą, który wyruszył w świat zdobyć doświadczenie i doskonalić swoje umiejętności władania magią krwi.