Back to Top
 

Apolitania

Gwiezdna Republika

Państwo położone w sercu kontynentu, zajmujące tereny pomiędzy dwoma potężnymi łańcuchami górskimi na wschodzie i zachodzie. Wielkie miasta, wokół których nie cichnie miriada manufaktur, rozsiane są na płaskowyżu. Łączy je gęsta sieć zadbanych dróg, ciągnących się wśród niekończących się pól uprawnych, gajów i plantacji.

Apolitania - miasto na wzgórzu
Apolitania - miasto na wzgórzu

Gwiezdna Republika to ojczyzna wielkiego, wielomilionowego ludu. Niscy, ale solidnej budowy Apolitanie, przez wieki budzili lęk w sercach sąsiadów swoimi armiami. Można nazwać ich ludem wojowniczym – mają niezaspokojoną potrzebę górowania nad innymi. Zwycięstwo nad kimś jest dla Apolitan najpiękniejszym doznaniem. Dzięki temu podejściu i dzięki niestrudzonemu doskonaleniu się w wojaczce powstała formacja Szkarłatnych Lwów, elitarnych żołnierzy, którzy budzą postrach na każdym polu bitwy, na jakim się znajdą. Republikę przemierza też rzesza herosów, istot, które mocą znacząco przewyższają śmiertelników. Stanowią oni niewyczerpane źródło legend i pieśni opiewających ich czyny, sami też stanowią żywe świadectwo dokonań przodków Apolitan.

Apolitania - wojowniczka Lwów
Apolitania - wojowniczka Lwów

Cenią zdrowy rozsądek, lecz ich upartość, heroiczne czyny i duma sprawia, że bywają aroganccy. Dają temu wyraz chełpiąc się swoją wyższością przed, w ich mniemaniu, biedniejszymi, mniejszymi, głupszymi i mniej dzielnymi nacjami. Jednakże każdy ma prawo i szansę stać się Apolitaninem, uzyskując obywatelstwo Republiki. Obywatel może zabierać głos w sprawach dotyczących państwa i uczestniczyć w wyborach. Frakcje senackie, skupiające posiadających podobne wyobrażenie o przyszłości Republiki ludzi, stanowią o życiu jej mieszkańców.

Wielkie bogactwa gromadzone z łupów wojennych pozwoliły ufundować pierwszy uniwersytet na kontynencie. Obok rodzimych uczonych, studenci oraz badacze przybywają tam z całego świata, licząc na pogłębienie swojej wiedzy. Odpłacają się goszczącemu ich ludowi wieloma wynalazkami.

Apolitania - Ruiny eksperymentów magicznych
Apolitania - Ruiny eksperymentów magicznych

Mimo sceptycyzmu wobec wszystkiego, co magiczne, Apolitanie nie stronią od bogów, co wyrażają miłością do bogini-matki. Swą obecnością, Basillisa i jej córki Odessa, Alexandria i Helena, podnoszą na duchu cały lud. Co więcej, dzięki obietnicy wstąpienia między gwiazdy, żeby wspomagać swoich potomków, którego może dostąpić każdy, Apolitanie rozwinęli kult swoich przodków. Historie przekazywane z ust do ust wlewają natchnienie w serca młodych, popychając ich do wielkich poświęceń dla ojczyzny. Szczera wiara w przodków obserwujących z niebios daje im siłę graniczącą z fanatyzmem, a możliwość rozmowy z wiecznie młodymi świadkami wydarzeń z kronik ją umacnia.

Rozbicie jedności Cesarstwa i zmusiło Apolitan do otwarcia Świątyni Zwycięstwa, symbolu starych ścieżek pełnych krwi. Po raz pierwszy od kilku pokoleń przyzwyczajony do pokoju naród kupców i dyplomatów musi szukać oparcia w wojsku. Szukając pomocy u innych nacji tylko opóźnia nieuniknione. Apolitanie sami muszą stawić czoła swoim wrogom.

Apolitania - Szkarłatny Lew
Apolitania - Szkarłatny Lew

Grając Apolitaninem

Apolitania to dobry wybór dla tych, którzy chcą by ich postać była bezpośrednia i konkretna. Nie ważne, czy byłbyś żołnierzem, kupcem, czy uczonym, możliwości, jakie wynikają z bycia wolnym obywatelem są niemal nieograniczone. Zarówno patriota, walczący za swych przodków, jak i ciekawy świata badacz, czy sponsorujący jego prace bogacz, idealnie pasują do tej nacji. Jakiejkolwiek ścieżki życiowej nie wybrałby Apolitanin, jego duma sprawi, że będzie się jej trzymać przez całe życie, realizując swoje cele.

  • Możesz być wyszkolonym do walki i świetnie wyposażonym Lwem, podróżującym po świecie w poszukiwaniu wyzwań i wspierający w boju honorowych towarzyszy.
  • Możesz być genialnym uczonym, który zwiedza świat realizując badania nad naturą wszechrzeczy, pomagając swym kompanom przezwyciężyć wszelkie braki w ich wykształceniu i bariery językowe.
  • Możesz być wpływowym kupcem szlacheckiego pochodzenia, który w pogoni za bogactwem i z tęsknoty za dawnymi porządkami zawiera liczne układy i pozyskuje kontakty w najdalszych zakątkach Finewyru.