Back to Top
 

Connriacht

Klany Północy

Niezdobytą północ, jak nazwano tę krainę, tworzą dziesiątki łańcuchów górskich pokrytych wiecznym lodem. Jest to największy region kontynentu, ale trudny klimat sprawia, że zamieszkały jest jedynie przez lud twardy i surowy, znany jako Klany Connriachtu.

Wzrostem kojarzący się z gigantami, ludzie północy są srodzy, zahartowani i uduchowieni. Żyją w niewielkich klanach wędrujących po górach w poszukiwaniu żywności i schronienia. Connriacht słynie ze swoich wojowników, choć nie posiada zorganizowanego wojska. Niewielu wytrzymałoby napór szarżującego berserkera, ale to nic w porównaniu z potęgą szamana, osoby władającej pierwotną mocą totemicznych bogów, zmieniającą kształt otaczającego go świata.

Connriacht - wojownik klanu Dzika
Connriacht - wojownik klanu Dzika

Connriacht to jedynie naród, nie państwo. Prawie zupełnie nie interesują się polityką, przez co ich społeczeństwo jest postrzegane jako prymitywne. Ich przywódcy dzielą się na trzy grupy: Ri, Skaldów i Szamanów. Członkowie tych grup przewodzą pojedynczym klanom. W legendach mówi się o potężnych Ard Ri, którzy zdolni byli zebrać i zjednoczyć cały lud Connriachtu, by prowadzić go do wielkich bitew.

Klany Północy przejawiają silną duchową więź z bogami Wielkiej Trójcy, Maebą, Ardfaerem i Bannorem reprezentującymi cykl życia i śmierci. Ponadto każdy klan oddał się pod duchową opiekę zwierzęcego totemu, pośledniego boga. Zarówno Wielka Trójca, jak i totemy, nakładają na swoich wyznawców obowiązki i zakazy. Przez to podążanie ich ścieżkami nie jest łatwe, a Connriachtczyk, który utraci swoją więź, sprawia wrażenie pustego i mizernego.

Connriacht - Maeba
Connriacht - Maeba

Connriachtczycy stali się częścią Cesarstwa z szacunku do innych nacji, ale sojusz ten niewiele dla nich znaczył. Przelewali krew w nie swoich wojnach i za idee, które były im zupełnie obce. Jednak dla Connriachtczyka dotrzymanie danego słowa jest rzeczą świętą, toteż trwali w Cesarstwie. Kilka z wielkich klanów skorzystało z tej okazji i udało się z dala od gór, na południe, by osiedlić się na stałe. Uznali, że powinni się ucywilizować, by zwiększyć szanse na przetrwanie swoje i swoich dzieci. Doprowadziło do do rozłamu na tradycjonalistów i potępowe klany, a w konsekwencji do bratobójczych walk, w których zginęło wielu Connriachtczyków, co odcisnęło trwałe piętno na całej nacji.

Caerbannog - szamanka
Caerbannog - szamanka

Obecnie Connriacht ulega coraz głębszemu podziałowi pomiędzy klanami wiodącymi tradycyjne, koczownicze życie, jakie przykazała im Wielka Trójca, a tymi szukającymi schronienia poza górami. Obie strony chcą podążać duchowymi ścieżkami swoich przodków, ale na wszystkich padł cień, że rozłam ten doprowadzi do kolejnego rozlewu krwi. Ci, którzy podążyli za postępem, wstąpili na drogę bez powrotu, powoli zdążając do uczestnictwa w globalnej grze politycznej.

Connriacht - wojownik klanu Niedźwiedzia
Connriacht - wojownik klanu Niedźwiedzia

Grając Connriachtczykiem

Nacja ta jest odpowiednia dla Ciebie, jeśli chcesz odgrywać szlachetnego wielkoluda, honorowego barbarzyńcę, przebiegłego, zaprawionego w sztuce przetrwania myśliwego, czy też tajemniczego szamana doświadczającego rzeczywistości w sposób nieosiągalny dla innych. Connriachtczyk jest szczery, wytrwały, odważny i lojalny. Ponadto każdy Connriachtczk przynależy do jednego z klanów, z których każdy różni się swoją specjalizacją.

  • Możesz grać zaprawionym w bojach kowalem z Klanu Dzika, który wprawnie korzysta z wytwarzanego przez siebie oręża i przemierza świat w poszukiwaniu swego przeznaczenia.
  • Możesz grać potężnie zbudowaną znachorką z Klanu Niedźwiedzia, która opiekuje się swoimi towarzyszami, a jeśli zagrożona, broni ich niczym niedźwiedzica swoje młode.
  • Możesz grać tajemniczym, zgłębiającym tajemnice świata szamanem Klanu Sowy, oddalając się z każdą chwilą od rzeczywistości i dożycia własnej starości, ale zyskując coraz silniejszą więź z Trójcą.
Connriacht - barbarzyńca klanu Wilka
Connriacht - barbarzyńca klanu Wilka