Właśnie dokonaliśmy aktualizacji mechaniki Caerbannog. Ze zmianami, które dla Was przygotowaliśmy, abyście mogli cieszyć się jeszcze bardziej płynną, interesującą i satysfakcjonująca rozgrywką w naszym systemie, możecie zapoznać się poniżej:
- Zaktualizowaliśmy proces Tworzenia Postaci
- Przeczucie znalazło się teraz na początku, żeby podkreślić jego znaczenie i wpływ, jaki metafizyka świata ma na postacie i fabułę. Przeczucie dostało też drobne poprawki mechaniczne.
- Zmienione zostały niektóre wartości początkowe postaci, aby dostosować je do zmian w mechanice.
- Z Pochodzenia przenieśliśmy do Teł przynależności frakcyjne niektórych Nacji.
- W Tłach:
- Doszły 2 nowe (Adept i Wyznawca).
- Doszło 10 nowych Teł Frakcyjnych (Baron, Brunatny Kaptur, Eklezjasta, Herszt, Informator Róży Podróżnika, Inkwizytor, Oficer, Pirat, Rycerz Zakonu Popiołów, Strażnik Przeznaczenia).
- Z Pochodzenia doszło 26 nowych Teł Nacjowych (dla Apolitanii, Cosarii, Isaliani, Somorii i Talmidii).
- Przerobiliśmy Mistycyzm:
- Poprawiliśmy zasady rzucania zaklęć.
- Szamani otrzymali Afekt, odpowiednik Hermetycznego Odmętu, czyli potężne emocje, które ogarniają ich, gdy nadużywają czarów.
- Rozpisaliśmy wszystkie Kręgi (Bramy) oraz Runy (Pieczęcie).
- Rozpisana została większość efektów zaklęć.
- Stworzyliśmy zupełnie nowe Atuty Drużynowe, formę nagrody dla postaci za przejmowanie przez graczy odpowiedzialności za elementy sesji.
- Podstawy mechaniki:
- Zmieniona została podstawa mechaniki testów – teraz wynik rzutu dzieli się przez 2, zamiast przez 3.
- Uproszczony został Udźwig – teraz możesz dźwigać tyle ciężkich przedmiotów, ile wynosi twoja Atletyka +1.
- Przerobiona została Inicjatywa – są jej trzy rodzaje, na żadną się nie rzuca, tylko wykorzystuje w zależności od sytuacji. Pozwala to płynnie rozpoczynać walki, bez straty czasu na ustalanie kolejności.
- Weszła duża zmiana Odpoczynku i Rozwoju Postaci – teraz ponownie gracze mogą decydować, kiedy ich postacie Odpoczywają, ale wraz z każdym Odpoczynkiem podlicza się Punkty Postępu. Punkty Postępu zyskuje się za osiągnięcia od ostatniego Odpoczynku. Im więcej drużyna ich zgromadzi, tym więcej Punktów Doświadczenia zgromadzi. Motywuje to graczy do rzadszych Odpoczynków i podejmowania skalkulowanego ryzyka, jeśli zależy im na Rozwoju swoich Postaci.