Tworzenie postaci

Caerbannog to gra o ludziach, ludzkich emocjach, pragnieniach i słabościach. To opowieść o wielu sposobach postrzegania świata, a także przygody, walka, magia i trud codziennego życia bohaterów, albo łotrów. W świecie Caerbannog Istnieje wiele sił, mrocznych i szlachetnych, mistycznych albo bardzo przyziemnych, które dążą do osiągnięcia swych sprzecznych celów. Możesz się z nimi sprzymierzyć, albo je zignorować. Możesz wyjść przed szereg i wykuć swoje własne przeznaczenie. Tylko od twoich wyborów zależy, jak potoczy się twój los.

W tym i następnych rozdziałach podręcznika znajdziesz wszystkie informacje potrzebne, aby rozpocząć tę epicką, tragiczną lub zabawną podróż. Znajdziesz tutaj wszystko, co jest potrzebne, aby stworzyć swoją własną postać gracza. Bohaterowie i bohaterki, które wcielisz w życie wraz z resztą drużyny składają się z dwóch istotnych i nierozerwalnych komponentów – opisu fabularnego, z którego wynika kim jest twoja postać i jak odgrywać ją podczas sesji, oraz mechaniki, która podpowiada Ci jak odgrywać twoją postać, gdy sama wyobraźnia staje się niewystarczająca, lub za mało emocjonująca.

Etapy Tworzenia Postaci

Proces tworzenia postaci w systemie Caerbannog można podzielić na kilka prostych kroków, z których większość sprowadza się do wybrania jednej z dostępnych opcji. Pamiętaj też, że na każdym kroku tego procesu możesz skonsultować się ze swoim mistrzem gry i zaproponować swoje własne opcje, jeśli twoje pomysły są bardziej ekscytujące niż to, co dla Ciebie przygotowaliśmy.

Kolejność poniższych kroków nie jest przypadkowa. Każdy etap może wpłynąć na twoje wyboru w każdym kolejnym. Przykładowo najpierw prosimy Cię o wybór Cechy Szczególnej, a dopiero potem o rozdanie poziomów umiejętności, ponieważ dopiero po wybraniu Cechy Szczególnej wiesz już, jakie wymagania w postaci umiejętności na odpowiednim poziomie musi spełniać twoja postać. Jednakże nigdy nie pozwól, aby nasze zasady Cię ograniczały! Jeśli chcesz zacząć od Cechy Szczególnej lub Tła, a potem dobudować resztę swojej postaci na tych fundamentach, nie krępuj się. Pamiętaj, że kwestie mechaniczne twojej postaci zawsze można zmienić bez większej szkody dla opowieści w późniejszym czasie. Grając w Caerbannog po raz pierwszy nie sposób ogarnąć wszystkich niuansów, ale nie ma takiej potrzeby – z czasem nabierzesz wprawy.

Nim rozpoczniesz, warto się upewnić, że masz pod ręką notatnik, coś do pisania, a także kartę postaci Caerbannog, na której znajdą się wszystkie mechaniczne aspekty twojego bohatera.

Skrót Tworzenia Postaci

Oto skrócone kroki potrzebne do stworzenia postaci, zebrane w jednym miejscu:

  1. Pomysł: wymyśl swoją postać i spisz jej najważniejsze cechy charakteru i wyglądu.
  2. Przeczucie: wybierz jedno Przeczucie i związaną z nim zdolność. Zapisz je na karcie postaci. Zyskujesz 5 Niespełnionego Potencjału. Zaznacz ten fakt w tabelce Potencjału, stawiając w pięciu kwadratach poziomą kreskę “-”.
  3. Pochodzenie: wybierz jedną nację swojego Pochodzenia. Zapisz ją na karcie postaci wraz ze związanymi tym korzyściami.
  4. Tło: wybierz jedno początkowe Tło i zapisz je wraz ze zdolnościami Tła na karcie postaci. Zanotuj wymagania Tła.
  5. Cechy Szczególne i Zdolności: wybierz jedną początkową Cechę Szczególną i zapisz na karcie związane z nią korzyści. Zanotuj jej wymagania. Wybierz jedną zdolność należącą do tej Cechy albo zdolność uniwersalną tej samej kategorii, co wybrana Cecha i zapisz jej działanie na karcie postaci.
  6. Umiejętności, Obrony i Profesje: Masz w sumie 20 punktów umiejętności, które możesz rozdzielić pomiędzy dowolne umiejętności (do 2 poziomu, lub do 3 poziomu, jeśli posiadasz w danej umiejętności biegłość) a także Profesje, o ile posiadasz w danej Profesji biegłość. Tworząc postać zyskujesz też jedną biegłość w dowolnej umiejętności lub Profesji. Zaznacz wybrane poziomy umiejętności i biegłości na karcie postaci, zakreślając odpowiednie symbole. Ponadto zwiększ o 1 bonus w dwóch różnych, dowolnie wybranych kategoriach umiejętności. Masz też do rozdania dowolnie 5 poziomów pomiędzy obrony. Pamiętaj, aby przydzielając umiejętności upewnić się, że spełniasz wszystkie wymagania wybranych wcześniej Teł i Cech Szczególnych.
  7. Zdrowie: Startowo twoja wartość Wytrzymałości i Determinacji to 7, a Żywotności to 12. Możesz dodatkowo zwiększyć Wytrzymałość i Determinację w sumie o 5 punktów.
  8. Zasoby Społeczne: Możesz zwiększyć jednocześnie aktualny i maksymalny poziom swoich zasobów społecznych w sumie o 6 punktów. Po rozdzieleniu tych punktów zdecyduj, czy chcesz część z nich poświęcić na Sojuszników, Organizacje lub Tytuły i zapisz wybrane przewagi społeczne na karcie postaci.
  9. Osobowość: Dopracuj szczegóły historii twojej postaci i tego, co ją łączy z drużyną. Zastanów się, jak będziesz ją odgrywać, w jaki sposób twoja postaci się wyraża, jak gestykuluje i tak dalej.
  10. Ostatnie Szlify: Ustal na podstawie maksymalnego Majątku swój początkowy ekwipunek. Ustal swój Udźwig i upewnij się, że twoje wyposażenie go nie przekracza. Zapisz swoją szybkość. Policz wszystkie swoje inicjatywy i zanotuj je na karcie postaci. W przypadku, gdy twoja postać korzysta z dodatkowych zasad, takich jak Magia, zapoznaj się z nimi i zanotuj sobie swoje możliwości na karcie postaci. Nie zapomnij zapisać imienia swojej postaci!

To już wszystko. Powodzenia!

1. Pomysł

Pierwszym krokiem kreacji bohatera musi z pewnością być pomysł, przynajmniej według nas. Bez koncepcji rycerza, czarodziejki, śledczego lub alchemiczki trudno będzie dokonać jakichkolwiek wyborów na późniejszych etapach.

Dlatego polecamy od tego zacząć. Wymyśl swoją postać. W kogo zawsze chciałaś się wcielić w świecie fantasy? Kim zawsze chciałeś zagrać, mając do swojej dyspozycji miecze i magię? Może to ktoś podobny do postaci z twojego ulubionego serialu? Może to klasyczny bohater spod gatunku płaszcza i szpady? Może wolisz klasycznego awanturnika z nutką mistyki?

Jednak archetyp to nie wszystko. Zastanów się, jak twoja postać – jak ty w świecie gry – chciałbyś wyglądać. Jak się zachowujesz? Jak się nazywasz? Czego pragniesz, czego się boisz? Proces konceptualizacji postaci może być trudny, zwłaszcza, jeśli nie wiesz, czego spodziewać się po systemie Caerbannog. Dość powiedzieć, że nasza mechanika wspiera szeroki zakres archetypów bohaterów. Krótko mówiąc, każdy powinien znaleźć tu coś dla siebie.

Pamiętaj, że nie musisz kreować swojego pomysłu samodzielnie – o ile nie chcesz zrobić jakiejś przemyślanej niespodzianki swojej drużynie, wręcz to odradzamy. Caerbannog to gra zespołowa, także polecamy na samym początku tego procesu skonsultować się ze współgraczami. Może część Waszych pomysłów się pokrywa? Może Wasze postacie łączą więzy krwi albo przynależności? Wspólnemu odgrywaniu niezwykle pomaga, jeśli drużyna jest spójna i od samego początku wszyscy jej członkowie mają powody, aby razem podróżować, przeżywać przygody i wspierać się nawzajem w trudnych chwilach.

Dobrze jest wiedzieć, czy planujecie grać pojedyncza sesję, czy długą kampanię, oraz czy chcecie zaczynać podstawowymi, “świeżymi” postaciami, czy też może wasi bohaterowie są już znani i piastują istotne pozycje w świecie gry. Mechanika Caerbannog posiada niewiele ograniczeń i pozwala grać niemal dowolną postacią – od prostego kupca, przez potężnego wojownika, aż po eksperymentującego z mistycznymi mocami alchemika. Ważne jest, by tworzyć postać, którą dobrze będzie nam się grać, jak i taką, która pasuje do reszty drużyny i do przygotowanej przez mistrza gry przygody.

Jeśli nic nie przychodzi ci do głowy – nie przejmuj się. Przejdź do kolejnych etapów. Zapoznaj się z opcjami, jakie dostarczają Pochodzenie, Tła i Cechy Szczególne. Lub poszukaj inspiracji w dziełach kultury, które najbardziej lubisz. Prędzej czy później pomysł się pojawi.

Pomysł – Pytania pomocnicze

Poniższe pytania ułatwią Ci proces wymyślania swojej postaci – nie musisz odpowiadać na nie wszystkie, ale mając w perspektywie kilka sesji opłaca się mieć w zanadrzu odpowiedzi na większość:

  1. Kim chcesz grać?
  2. Czego pragniesz?
  3. Czego się boisz?
  4. Jak się zachowujesz?
  5. Jak wyglądasz?
  6. Kogo czujesz, że będziesz w stanie ciekawie i skutecznie odgrywać?
  7. Skąd znasz pozostałych członków drużyny?
  8. Dlaczego pasujesz do reszty drużyny? Co Was łączy?
  9. Dlaczego z nimi współpracujesz i się dla nich poświęcasz?
  10. Dlaczego podróżujesz w poszukiwaniu przygód?
  11. Co Cię motywuje?

2. Przeczucie

Przeczucie to twoja więź z metafizyką systemu Caerbannog – zbiorem tajemnic i pytań, na które całą drużyną będziecie szukać odpowiedzi. Każdy człowiek jest narzędziem w rękach sił rządzących światem, trybem w machinie. Ty się wyróżniasz. Doświadczyłeś Przeczucia. Ważne wydarzenie w twoim życiu przebudziło twoją świadomość. Zrozumiałaś, choćby podświadomie, że rzeczywistość skrywa więcej tajemnic, niż wydaje się przeciętnej osobie.

Co dokładnie ta rewelacja dla Ciebie oznacza, pozostaje kwestią otwartą. Czy to Przeczucie będzie motywacją do próby wybicia się ponad przeciętność i zmiany otaczającej Cię rzeczywistości? Odkrywanie kolejnych tajemnic pozwala wpływać na świat, zmieniając zarówno siebie, jak i innych. A może wolisz nie ryzykować, zaakceptować zastany porządek i spróbować się do niego powtórnie dopasować? Możesz zostać przy tym, co znasz i potrafisz najlepiej, wybierając komfort konformizmu. Jak wykorzystasz swoje Przeczucie zależy wyłącznie od ciebie.

Istotne jest, w jaki sposób doszło do owego przeczucia. Co zasugerowało ci, że jesteś jedynie pionkiem w odwiecznym konflikcie pomiędzy trudnymi do określenia stronami? Przeczucie powinno być dla Ciebie dodatkową motywacją do stania się bohaterem opowieści osadzonej w świecie Caerbannog. Wybierz jedno Przeczucie z listy, które uchyli Ci rąbek tej tajemnicy i uczyni Cię wyjątkowym na tle pozostałych mieszkańców Finewyru. Zanotuj na karcie postaci zdolność, jaką zapewnia Ci twoje Przeczucie. Przeczucie jest powiązane z Potencjałem postaci – o mechanikę Potencjału możesz później zapytać na sesji MG, na razie zanotuj sobie na karcie postaci, że zaczynasz grę z 5 punktami Niewykorzystanego Potencjału.

3. Pochodzenie

Każdy gdzieś przynależy. Każdy. A świat Caerbannog zdominowany jest przez ludzkie nacje. Wybierz jedną z nich, pamiętając, że Pochodzenie można wybrać tylko raz i tylko przy tworzeniu postaci. Oznacza ono nację, z której się wywodzisz. Pochodzenie gwarantuje ci dostęp do pewnych podstawowych zdolności, a także determinuje też twój ojczysty język, którym potrafisz biegle się posługiwać.

Ponadto Pochodzenie determinuje też, które przynależności frakcyjne są dla ciebie dostępne. Nacja pochodzenia to tygiel wielu politycznych i ideologicznych grup i organizacji, które konkurują ze sobą w walce o władzę. Wybierz tę, do której chcesz przynależeć. Bonusy i zdolności, które zapewnia ci Pochodzenie należy zapisać na karcie postaci – to na tobie, jako graczu, ciąży obowiązek pilnowania tego, co potrafi twoja postać. Szczegóły na temat pochodzenia znajdziesz w opisach poszczególnych nacji.

4. Tło

Tła reprezentują, kim twoja postać była, zanim rozpoczęła swoją karierę poszukiwacza przygód. Mogą też reprezentować, kim twoja postać stała się realizując tę karierę. Jest to zbiór zdolności i korzyści które wpływają na wiele aspektów postaci. Tła zapewniają ogólne benefity nadające postaci kontekst w świecie Caerbannog. Dzięki nim możesz zaczynam karierę poszukiwacza przygód jako Rycerz, Kupiec albo Heros.

W Tłach można Awansować – spełnić określone wymagania, aby uzyskać automatycznie dodatkowe korzyści. Awans nagradza postacie, które wykupują wszystkie zdolności danego Tła. W trakcie gry możesz też zyskać nowe Tła, dzięki Aspiracjom – fabularnym celom, które osiągnąć możesz wyłącznie w trakcie samej rozgrywki.

Podczas tworzenia postaci możesz wybrać sobie jedno początkowe Tło. Z listy dostępnych Teł wybierz to, które najlepiej oddaje twoją przeszłość. Bonusy i zdolności, które zapewnia ci Tło należy zapisać na karcie postaci – to na tobie, jako graczu, ciąży obowiązek pilnowania tego, co potrafi twoja postać. Ponadto możesz wybierz sobie jedną lub dwie Aspiracje. Jedną posiadać należy, drugą można wybrać, kiedy nadejdzie Cię inspiracja, lub twoja postać celowo lub przypadkiem spełni część jej wymagań.

5. Cecha Szczególna i Zdolność

Cecha Szczególna to rodzaj osobistego atutu, przewagi, która wyróżnia cię na tle innych. Cechy te są wyjątkowe, ponieważ reprezentują rygorystyczny trening, tajemną wiedzę, lub naturalne predyspozycje, dostępne jedynie dla garstki wybrańców. Jeśli chcesz używać magii, mieć wyjątkowe moce albo siać popłoch wśród swoich wrogów, to tylko poprzez posiadanie odpowiednich Cech Szczególnych.

Aby wejść w posiadanie Cechy Szczególnej, należy spełniać wszystkie jej wymagania. Daną Cechę Szczególną można nabyć tylko raz. Każda Cecha Szczególna posiada zdolności, które są unikatowe tylko dla niej. Większość Cech zapewnia różne korzyści i jedną zdolność, a kolejne zdolności należące do danej Cechy można uzyskać podczas rozwoju postaci.

W Cechach można Awansować – spełnić określone wymagania, aby uzyskać automatycznie dodatkowe korzyści. Awans nagradza postacie, które wykupiły wszystkie zdolności danej Cechy.

Podczas tworzenia postaci możesz wybrać sobie jedną Cechę Szczególną. Bonusy i zdolności, które zapewnia ci Cecha należy zapisać na karcie postaci – to na tobie, jako graczu, ciąży obowiązek pilnowania tego, co potrafi twoja postać. Zanotuj też wymagania (aby upewnić się później, że je spełniasz).

Ponadto podczas tworzenia postaci zyskujesz jedną wybraną zdolność. Może ona należeć do posiadanej Cechy Szczególnej i być ujęta w Rozwoju tej Cechy, lub być Zdolnością uniwersalną, należącą do tej samej kategorii, co posiadana Cecha. Zapisz działanie zdolności na karcie postaci, aby pamiętać, jak działa i w jakich okolicznościach można jej użyć.

6. Umiejętności, Obrony i Profesje

Umiejętności reprezentują możliwość twojej interakcji ze światem. To najważniejszy elementów mechaniki Caerbannog – od umiejętności zależy, jak skuteczne będą twoje działania. Każdą umiejętność masz opanowaną na jednym z pięciu poziomów. Im wyższy poziom danej umiejętności, tym lepsza jest twoja postać w danej dziedzinie i tym więcej ścianek mają używane w testach kostki.

Tworząc postać możesz zdecydować, które umiejętności są dla ciebie istotne. Rozwiń poziomy umiejętności tak, aby stworzyć postać, którą chcesz grać. Masz w sumie 20 poziomów umiejętności (kropek) do rozdania pomiędzy wszystkie umiejętności oraz Profesje (dodatkowe umiejętności reprezentujące bardzo specjalistyczne zawody związane najczęściej z różnego rodzaju twórczością). Podczas tworzenia postaci poziom czwarty umiejętności nie jest dostępny. Na poziom trzeci możesz rozwinąć tylko te umiejętności, w których posiadasz biegłość. Biegłości są zapewniane przez Pochodzenie i Tła, zyskujesz też jedną dodatkową biegłość w dowolnej umiejętności lub Profesji podczas tworzenia postaci za darmo. Biegłości zaznacza się na karcie postaci zakreślając trójkąt przy odpowiedniej umiejętności lub po prostu wpisując nazwę posiadanej Profesji (bez biegłości nie ma Profesji). Pamiętaj, aby zwiększając poziomy swoich umiejętności, rozwinąć te, które pozwolą Ci spełnić wymagania Teł i Cech Szczególnych.

Ponadto zwiększ o 1 bonus w dwóch różnych, dowolnie wybranych kategoriach umiejętności.

Z kolei Obrony służą reakcji na negatywne działanie z zewnątrz, obronie przed fizycznymi atakami, mistycznymi mocami i obcym wpływem. Wykupuje się je i rozwija niezależnie od umiejętności. Są one głównym sposobem ochrony postaci przed obrażeniami, stanami i śmiercią. Stosuje się je przede wszystkim w testach spornych.

Obrony dzielą się na dwie kategorie – obrony fizyczne oraz obrony mentalne. Jeśli posiadasz obronę rozwiniętą na maksymalny, 4 poziom i wybrana przez ciebie Cecha Szczególna (lub inne źródło) miałaby zwiększyć ją po raz kolejny, możesz zamiast tego zwiększyć inną obronę z tej samej kategorii.

Tworząc postać możesz zdecydować, które obrony są dla ciebie szczególnie istotne. Możesz dowolnie zwiększyć wybrane obrony w sumie o 5 poziomów.

7. Zdrowie

W trakcie swoich przygód możesz stanąć wobec przeciwności losu i wyzwań, które nie obejdą się z tobą lekko. Na szczęście posiadasz pewną wrodzoną wewnętrzną żywotność, która przekłada się na twoją fizyczną wytrzymałość i mentalną determinację, które wspólnie chronią cię przed negatywnymi skutkami obrażeń i śmiercią. Zdrowie jest więcej nazwą zbiorczą określającą trzy pule zasobów – Wytrzymałości, Determinacji i Żywotności.

Żywotność to pula punktów, która reprezentuje twoje najbardziej skrywane pokłady energii, wolę do życia i przetrwania. Za każdym razem, gdy jakiś efekt pozwala Ci uleczyć pulę Wytrzymałości lub Determinacji, wykorzystujesz do tego Żywotność. Oznacza to, że istnieje pewna górna granica leczenia, jakie będziesz w stanie w danym momencie uzyskać.

Wytrzymałość reprezentuje twoją odporność na ból, obrażenia, zmęczenie, zatrucia i wszelkie inne cielesne dolegliwości. Wytrzymałość zmniejsza się za każdy razem, kiedy otrzymujesz obrażenia fizyczne.

Nadużywanie możliwości swojego ciała bądź wystawianie go na szkodliwe czynniki to proszenie się o kłopoty. Kiedy twoja Wytrzymałość spadnie do zera, wpadasz w stan Agonii, w którym walczysz o swoje życie.

Determinacja reprezentuje twoją odporność na strach, prowokacje, iluzje, konfuzję, oszustwa i wszelkie inne dolegliwości umysłu. Determinacja zmniejsza się za każdym razem, kiedy otrzymujesz obrażenia mentalne.

Nadużywanie możliwości swojego ciała bądź wystawianie go na szkodliwe czynniki to proszenie się o kłopoty. Kiedy twoja Wytrzymałość spadnie do zera, wpadasz w stan Agonii, w którym walczysz o swoje życie.

Tworząc postać, wartość twojej Wytrzymałości i Determinacji to 7, a Żywotności to 12. Możesz dodatkowo zwiększyć Wytrzymałość i Determinację w sumie o 5 punktów.

8. Zasoby Społeczne

Zasoby społeczne reprezentują twoje obycie w świecie, majętność i osiągnięty status. Mogą wynikać z lat ciężkiej pracy, otrzymanego spadku, bądź po prostu okoliczności urodzenia. Dzielą się na trzy rodzaje – Kontakty, Majątek i Przysługi, a każdy z tych rodzajów osobno ma swój limit, wartość maksymalną zasobu dla postaci. Zwiększanie maksymalnego poziomu zasobu społecznego odbywa się poprzez dobranie odpowiednich zdolności, Teł i Cech Szczególnych.

Wydawanie zasobów społecznych pozwala uzyskać wymierne korzyści. Majątek pozwala nabywać różne cenne dobra, lub wręczać sowite łapówki. Kontakty pozwalają znać postacie niezależne, bądź wiedzieć, jak skontaktować się z wpływowymi osobami. Przysługi pozwalają załatwić różne interesy, albo zyskać tymczasowych sojuszników.

Zasoby społeczne nie tylko pozwalają na łatwiejsze wyobrażenie sobie swoich możliwości w szerokim świecie, ale też przekładają się na to, jak inni cię postrzegają i jak wiele są w stanie dla ciebie zrobić. Kontakty, Majątek i Przysługi mogą umożliwić Ci zyskanie przewag społecznych – Sojuszników, Tytułów, lub Organizacji. Sojusznicy to wierni twojej sprawie sprzymierzeńcy, Organizacja zrzesza twoich lojalnych Agentów, a Tytuły pomagają otwierać różne drzwi i ułatwiają aspirowanie do różnych Teł.

Podczas tworzenia postaci możesz zwiększyć dowolne zasoby społeczne w sumie o 6 poziomów. Na końcu tworzenia postaci, sprawdź, czy spełniasz wymagania Sojuszników, Organizacji i Tytułów i zdecyduj, czy zamierzasz poświęcić część swoich zasobów społecznych na ich posiadanie. Ustal też swoje Startowe Wyposażenie na podstawie twojego Majątku.

9. Osobowość

Czas dopracować twoją postać. Osobowość postaci to wszystko, co jest potrzebne, aby móc ją sobie wyobrazić i odgrywać. Podstawy postaci, takie jak jej gatunek, pochodzenie, tło i przeczucie pomaga ustalić, kim rzeczywiście jest, jak się zachowuje i co ją łączy ze światem Caerbannog. Osobowość postaci tkwi jednak w szczegółach. Poniżej znajduje się lista pytań, na które odpowiedzi nie tylko pomogą ci lepiej poznać własną postać, ale też dadzą mistrzowi gry wiele pomysłów i narzędzi do nadania jej istotniejszej roli podczas przygody.

Charakter

  • Agresja – co jest w stanie wywołać w tobie agresję  złość? Jak reagujesz na przypływ negatywnych emocji? Krzyczysz, kopiesz, rzucasz głośno wyzwiskami, ale nie przechodzisz do bezpośredniego działania? A może w ruch idą pięści albo broń  obrywa najbliższy cel byle tylko wyładować emocje? Próbujesz się uspokoić, a może złość  agresja w ogóle są ci obce?
  • Awersja – czy są rzeczy których nigdy byś nie zrobił? Coś związanego z twoich wychowaniem, wiarą, lub moralnością? Czego w ogóle nie lubisz? O czym nie lubisz rozmawiać? Jakich miejsc unikasz? Jakich ludzi nie chcesz spotkać na swojej drodze?
  • Emocje – jak okazujesz swoje emocje? Może starasz się je ukrywać, tłumić w sobie? Może pokazujesz tylko te dobre, a złe zachowujesz dla siebie? Jesteś otwartą księgą, a każda twoja emocja jest wyraźnie widoczna?
  • Poczucie humoru – co z twoim poczuciem humoru? Kiedy się śmiejesz? Jaki rodzaj humoru cię bawi? A może śmiejesz się z nerwów, żeby ukryć inne emocje czy niepewność? Można powiedzieć, że jesteś wesołkiem, smutasem, ponurakiem?
  • Pragnienia – co powoduje, że szybciej bije ci serce? Strach? Pasja? Miłość? Ciekawość? Co najbardziej lubisz? Proste, przyziemne przyjemności, jak jedzenie  picie? Jak lubisz się bawić? Jaki jest twój ulubiony kolor, muzyka, strój? Jak spędzasz wolny czas? Jak lubisz odpoczywać? Co robisz, gdy się nudzisz?
  • Strach – zastanów się, czego się boisz? Czy posiadasz jakiś strach z dzieciństwa? Przeżyłeś jakieś straszne wydarzenie? Obawiasz się kogoś lub coś stracić?
  • Traktowanie innych – w jaki sposób traktujesz innych ludzi  istoty? Ma dla ciebie znaczenie majętność  status społeczny, a może wierzysz w równość? Zwracasz uwagę na płeć  urodę? Liczy się dla ciebie siła, czy charyzma? Czy zachowujesz się wobec obcych tak samo w towarzystwie przyjaciół, jak  obcych?

Motywacja

Motywacja to jeden z najważniejszych elementów postaci. Może być jasno określona i konkretna, albo bardzo ogólna, ale to ona sprawia, że masz ochotę przeżyć przygodę, podróżować, ryzykować zdrowie i życie. Określając swoją motywację zastanów się nad tym:

  • Czy wynika ona z twojego pochodzenia?
  • O czym marzysz? Czy marzenia cię napędzają?
  • Kim pragniesz się stać? Jak chcesz, by cię znano?
  • Co pchnęło lub zmusiło cię do rozpoczęcia kariery poszukiwacza przygód?
  • Dlaczego podróżujesz i dogadujesz się z pozostałymi członkami swojej drużyny?
  • Dlaczego byłbyś w stanie się poświęcić? Dlaczego na co dzień jesteś gotów narażać swoje zdrowie i życie dla innych członków swojej drużyny?

Wygląd

Wygląd jest istotny – ciekawy pomysł będzie procentować podczas opisywania swojej postaci na sesji. Wymyśl go i opisz. Jeśli potrafisz rysować, narysuj portret swojej postaci. Pamiętaj, że powinien korespondować on z twoim pochodzeniem, kulturą, tradycją i ograniczeniami materiałowymi.

10. Ostatnie Szlify

Ustal z MG i zanotuj swój początkowy ekwipunek (na podstawie twojego Majątku). Upewnij się, że liczba ciężkiego wyposażenia nie jest większa niż twój Udźwig. Zapisz swoją szybkość – standardowo wynosi 4 pola / 6 metrów, ale niektóre Cechy Szczególne mogły ją zmienić. Policz wszystkie swoje inicjatywy i zanotuj je na karcie postaci. W przypadku, gdy twoja postać korzysta z dodatkowych zasad, takich jak Mistycyzm, zapoznaj się z nimi i zanotuj sobie swoje nowe możliwości na karcie postaci.     Nie zapomnij wymyślić i zapisać imienia dla swojej postaci!

To już wszystkie kroki tworzenia postaci. Możesz rozpocząć przygodę w świecie Caerbannog!

To już wszystkie kroki tworzenia postaci. Możesz rozpocząć przygodę w świecie Caerbannog!

MIŁYCH SESJI!