Dwór Kości

Nu’Dogo, Lud Niezmierzonej Dżungli, Nacja Aretaiu

“Uchwyć chwilę taką, jaka jest. Nie staraj się jej zmienić, nie analizuj. Teraz jest czas na radość z opowieści, rywalizacji i ucztowania. Zostaną po Tobie jedynie kości, żyj więc tak, by po Twojej śmierci traktowano je z szacunkiem.”
– nauki dla młodych wędrowców Dworu Kości

 

Dwór Kości obrał sobie za dom olbrzymią tropikalną dżunglę i przylegające do niej, rozległe sawanny. Tereny te obfitują w zwierzynę, wodę i owoce, a jednocześnie pełne są niebezpiecznych istot i groźnych roślin. Lud ten uwielbia wyzwania i radość, jaką może dawać życie, a ich dom dostarcza zarówno mocnych wrażeń, jak i nagradza bogactwem natury.

Nu’dogo to potężnych rozmiarów czarnoskórzy wędrowcy. Żyją w kilkudziesięcioosobowych koczowniczych wioskach, w których każdy członek społeczeństwa ma ściśle określoną rolę. Mimo pozornie groźnej aparycji wynikającej z noszonych przy sobie kościanych ozdób i narzędzi, mieszkańcy dżungli są wyjątkowo radośni, łagodni i przyjaźni. Starają się każdą chwilę przeżyć jak najpełniej, a także umożliwić to innym.

Ich proste życie przepełnione jest śmiechem i nieustającymi opowieściami. W pełni oddają się najważniejszej dla nich wartości – dążeniu do perfekcji, najlepiej cielesnej. Już od najmłodszych lat przykładają ogromną wagę do kształtowania tężyzny fizycznej oraz imponującej sylwetki. Każdy Nu’Dogo wybiera kierunek swojego rozwoju. Nieważne, czy jest to siła, szybkość, czy wytrzymałość – ważne, aby być najlepszym. Uczciwa i radosna rywalizacja jest nieodłącznym elementem ich kultury. Z szacunkiem traktują przegranych, gdyż samo stanięcie do wyzwania jest oznaką silnego ducha.

Kult siły manifestuje się również w hierarchii, ponieważ najważniejszą rolę w wiosce pełni N’guvu, najsilniejszy. Jest on przedstawicielem grupy i odpowiada przed Głosem Kości, Na’n’guvu, najsilniejszym z najsilniejszych, który z kolei reprezentuje cały Dwór w Triumwiracie Trzech Wiatrów.

Siła Nu’dogo wywodzi się nie tylko z tężyzny fizycznej. Być może jeszcze ważniejsza dla tożsamości całej nacji jest więź z Tamarinem, bogiem wiatru, tańca i wędrówki. To właśnie on obdarzył rytualistów Dworu Kości mocą, która pozwala im między innymi manipulować swoim ciałem oraz kośćmi.

Grając Dworem Kości

Dwór Kości to nacja dla Ciebie, jeśli pragniesz odgrywać postać pełną radości i pogody ducha, o ogromnej posturze fizycznej, lubującą się w podejmowaniu wyzwań i zwyciężaniu ich.

  • Możesz wcielić się w potężnego wojownika władającego kościaną bronią, stworzoną dla niego przez lokalnego rytualistę za zasługi dla wioski.
  • Możesz grać łowczynią, od której kunsztu w tropieniu i dostarczania zwierzyny mogą zależeć losy całej wioski lub też drużyny.
  • Możesz spróbować swoich sił jako władający przerażającymi mocami rytualista, który potrafi tchnąć życie w kości, a nawet wyrywać je z ciał swoich wrogów.

Stereotypy

  • Apolitania: Mali, ale waleczni. Stanąć w szranki z Apolitaninem to pewność dobrego wyzwania!
  • Connriacht: To dopiero bracia z innej matki! My z ciepłej dżungli, oni z zimnego lasu, a jednak spotkać Connriachtczyka to jakby w lustro spojrzeć!
  • Cosaria: Śmieszny ludek, umieją się bawić, ale świętują dla samego świętowania. W wyzwaniach wolą oszukiwać, niż pokazywać prawdziwą siłę.
  • Dwór Duszy: Nasi nieparzystokopytni bracia zbytnią wagę przykładają do tradycji, a za małą do rozwijania siebie. W końcu zabraknie im sił, aby utrzymać żar miłości do Tamarina, który w nas płonie z wielką mocą!
  • Dwór Kości: To my. Wypoczęci męczymy się, zmęczeni odpoczywamy. Tak toczy się cykl życia w dżungli. Przyjdźcie, siądźcie pod wielkimi liśćmi i odpocznijcie sobie. Porzućcie troski waszego dziwnego świata. Zapraszamy.
  • Dwór Krwi: Nie ufam niczemu, co regularnie upuszcza swoje życiodajne soki. Utrata krwi to osłabienie, a słabość jest zła. Lecz gdy zaprosi się ich do ogniska, można być pewnym, że będą wyśmienitymi kompanami do zabawy.
  • Isaliani: Każdy ma swoje słabostki, które musi zwalczać, oni zdają się mieć ich nazbyt wiele.
  • Kasselan: Lud który chwali się swoją wolnością, lecz nie zdają sobie sprawy, że zamknięci są niczym papuga w klatce. Jak można być wolnym, jeśli nie dopuszczasz do siebie innych, by z nimi tę wolność dzielić?
  • Plemiona: Monarchowie rządzą tam zahartowanym ludem. W jaki sposób oszukali wszystkich poddanych, że zasługują na władzę i szacunek silniejszych od siebie?
  • Somoria: Widać, że za fasadą chłodu i wyniosłości czai się pragnienie zabaw i uciech. Dopóki sztywni będą jak patyk, dopóty interesujący będą jak ziarno piasku.
  • Talmidia: Nie daje radości wspominanie Dworu Prawa. Nie będziemy rozmawiać na ich temat.

Pochodzenie z Dworu Kości

  • Kategorie umiejętności: Zwiększ o 1 bonus do kategorii Fizycznej lub Społecznej.
  • Umiejętności: wybierz Atletykę, Zwinność lub Charyzmę. Zyskujesz w niej biegłość i 1 poziom.
  • Obrona: zwiększ o 1 poziom Odporność.
  • Język: aretajski.
  • Imponująca Postura: Twoje ciało jest znacznie wyższe i większe w porównaniu do innych przedstawicieli twojego gatunku. Twój Udźwig zwiększa się o 1 dodatkowy Ciężki przedmiot.