Gwiezdna Republika, Nacja Finewyru
Państwo położone w sercu kontynentu, zajmujące tereny pomiędzy dwoma potężnymi łańcuchami górskimi na wschodzie i zachodzie. Wielkie miasta, wokół których nie cichną miriady manufaktur, rozsiane są na płaskowyżu. Łączy je gęsta sieć zadbanych dróg, ciągnących się wśród niekończących się pól uprawnych, gajów i plantacji.
Gwiezdna Republika to ojczyzna wielkiego, wielomilionowego ludu. Niscy, ale solidnej budowy Apolitanie, przez wieki budzili lęk w sercach sąsiadów swoimi armiami. Można nazwać ich ludem wojowniczym – mają niezaspokojoną potrzebę górowania nad innymi. Zwycięstwo jest dla Apolitan najpiękniejszym doznaniem. Dzięki temu podejściu i dzięki niestrudzonemu doskonaleniu się w wojaczce powstała formacja Szkarłatnych Lwów, elitarnych żołnierzy, którzy budzą postrach na każdym polu bitwy, na jakim się znajdą. Republikę przemierza też rzesza herosów – istot, które mocą znacząco przewyższają śmiertelników. Stanowią oni niewyczerpane źródło legend i pieśni opiewających ich czyny, sami też stanowią żywe świadectwo dokonań przodków Apolitan.
Apolitanie cenią zdrowy rozsądek, lecz ich upartość, heroiczne czyny i duma sprawia, że bywają aroganccy. Dają temu wyraz chełpiąc się swoją wyższością przed, w ich mniemaniu, biedniejszymi, mniejszymi, głupszymi i mniej dzielnymi nacjami. Jednakże każdy ma prawo i szansę stać się Apolitaninem, uzyskując obywatelstwo Republiki. Obywatel może zabierać głos w sprawach dotyczących państwa i uczestniczyć w wyborach. Frakcje senackie, skupiające posiadających podobne wyobrażenie o przyszłości Republiki ludzi, stanowią o życiu jej mieszkańców.
Wielkie bogactwa gromadzone z łupów wojennych pozwoliły ufundować pierwszy uniwersytet na kontynencie. Obok rodzimych uczonych, studenci oraz badacze przybywają tam z całego świata, licząc na pogłębienie swojej wiedzy. Odpłacają się goszczącemu ich ludowi wieloma wynalazkami.
Mimo sceptycyzmu wobec wszystkiego, co magiczne, Apolitanie nie stronią od bogów, co wyrażają miłością do bogini-matki. Swą obecnością, Basillisa i jej córki Odessa, Alexandria i Helena, podnoszą na duchu cały lud. Co więcej, obiecały one Apolitanom, że każdy z nich może po śmierci dostąpić zaszczytu wstąpienia między gwiazdy by stamtąd wspomagać swoich potomków. Nikogo nie dziwi więc, że w Apolitanii tak bardzo rozwinął się kult przodków. Historie przekazywane z ust do ust wlewają natchnienie w serca młodych, popychając ich do wielkich poświęceń dla ojczyzny. Szczera wiara w przodków obserwujących z niebios daje im siłę graniczącą z fanatyzmem, a możliwość rozmowy z wiecznie młodymi świadkami wydarzeń z kronik ją umacnia.
Rozbicie jedności Cesarstwa zmusiło Apolitan do otwarcia Świątyni Zwycięstwa, symbolu porzuconych, krwawych ścieżek. Po raz pierwszy od pokoleń, naród widzący swoją przyszłość w rękach kupców i dyplomatów, musi szukać oparcia w wojsku. Choć zawierają sojusze z innymi nacjami, wiedzą, że tylko odwlekają nieuniknione. Apolitanie sami będą musieli stawić czoła wrogom republiki.
Grając Apolitaninem
Apolitania to dobry wybór dla tych, którzy chcą, by ich postać była bezpośrednia i konkretna. Nie ważne, czy byłbyś żołnierzem, kupcem, czy uczonym, możliwości, jakie wynikają z bycia wolnym obywatelem są niemal nieograniczone. Zarówno patriota, walczący za swych przodków, jak i ciekawy świata badacz, czy sponsorujący jego prace bogacz, idealnie pasują do tej nacji. Jakiejkolwiek ścieżki życiowej nie wybrałby Apolitanin, jego duma sprawi, że będzie się jej trzymać przez całe życie, realizując swoje cele.
- Możesz być wyszkolonym do walki i świetnie wyposażonym Lwem, podróżującym po świecie w poszukiwaniu wyzwań i wspierającym w boju honorowych towarzyszy.
- Możesz być genialnym uczonym, który zwiedza świat realizując badania nad naturą wszechrzeczy, pomagając swym kompanom przezwyciężyć bariery językowe i wszelkie braki w ich wykształceniu.
- Możesz być wpływowym kupcem szlacheckiego pochodzenia, który w pogoni za bogactwem lub celem przywrócenia dawnych porządków zawiera liczne układy i pozyskuje kontakty w najdalszych zakątkach Finewyru.
Stereotypy
- Apolitania: To my, najpotężniejsza nacja Finewyru, a pewnie całego istniejącego świata. Stoimy na straży porządku i cywilizacji, zapewniając równość wszystkim istotom, nawet herosom i bogom.
- Connriacht: Nasi północni sąsiedzi przez wieki kryli się po lasach, aż w końcu blask domowego ogniska skusił ich, aby osiedlili się na pograniczu. To bogobojni i potężni wojownicy – idealny materiał, aby zasilić szeregi Apolitańskich Lwów.
- Cosaria: Ciotka pojechała kiedyś do wschodnich prowincji na wakacje. Opowiadała potem, że widoki piękne, ale strasznie tam śmierdzi, a złodzieje i nożownicy pałętający się po kątach mamroczą w pijackim amoku, że Cosaria to ponoć państwo, którym rządzi jakaś kobieta, której nikt nigdy nie widział. Nie wiedzieliśmy, o co jej chodzi, ale zawsze lubiła sobie popić.
- Dwory Aretaiu: Magowie podobno uciekli z tego dalekiego, dzikiego lądu. Jak zatem straszni muszą być jego mieszkańcy?
- Isaliani: Skarbiec Finewyru. Kiedyś będzie nasz, ale póki co w najlepszym interesie wszystkich jest, aby nikt go nie tykał.
- Kasselan: Niepojęte, jak taka banda prymitywów zdołała stworzyć tak potężną flotę i plujące ogniem działa, i to bez wsparcia bogów, no ale cóż. Statkami nas nie podbiją, a na lądzie nie mają szans.
- Plemiona: Szlachetni rycerze, piękne damy, trochę dziwna kultura, ale jednak jakieś takie zacofane to wszystko.
- Somoria: S*****syny.
- Talmidia: Magowie skrywają sekrety! Człowiek o mocy nieśmiertelnych? Niepojęte! Magistrat z Volos z pewnością odkryje ich tajemnice. Póki co, trzeba na nich uważać, jak na dzieci z krzesiwem.
Apolitańskie Pochodzenie
- Kategorie umiejętności: zwiększ o 1 bonus do kategorii Walki lub Wiedzy.
- Umiejętność: wybierz Atletykę, Zwinność lub Walkę Wręcz. Zyskujesz w niej biegłość i 1 poziom.
- Obrona: zwiększ o 1 poziom Opanowanie.
- Język: cesarski i finiancki.
- Plikt: masz za sobą podstawowe apolitańskie szkolenie bojowe. Zwiększ o 1 poziom biegłość w zbrojach lub tarczach.
Frakcje
W Apolitanii najwięcej do powiedzenia mają partie polityczne – wszak to one stanowią podwaliny demokratycznego ustroju państwa. Największych partii, które regularnie zasilają szeregi senatu swoimi reprezentantami, jest pięć:
Partia Tysiąca Słów
Jesteś Działaczem Partii Tysiąca Słów, frakcji nazwanej tak ze względu na przemowę, a w zasadzie zbiór postulatów i dogmatów, którym członkowie partii hołdują. Jesteś człowiekiem z ludu, solą tej ziemi, który dzięki demokracji próbuje wpłynąć na los swój i swych braci, zapewnić równy, godny byt wszystkim krajanom, wyrównać nierówności społeczne i ukrócić dominację szlachty. Walczysz o równe prawa… ale przy okazji próbujesz zdobyć lukratywną posadę i zabezpieczyć swoją przyszłość.
Partia Gwiezdnego Tronu
Jesteś Przyjacielem Gwiezdnego Tronu, pozostałości po Królestwie Apolitanii, której liderzy to apolitańska szlachta i arystokracja, potomkowie królów. To partia konserwatywna, o silnych korzeniach militarnych i dużych ambicjach, dobrze zaadaptowana do porządku demokratycznego. Nie liczy sobie wielu członków, ale każdy jest albo bardzo potężną i wpływową jednostką, albo takiej służy.
Partia Lwów
Jesteś Kompanem Lwów, wojskowej siły w senacie Apolitanii. Stanowicie mur i włócznię państwa, odpowiadacie za utrzymanie stałej armii oraz przeprowadzanie pliktów. Stoi za wami wiekowa tradycja podbojów, okupacji i zwycięstw.
Partia Uniwersytetu Volos
Jesteś Absolwentem Uniwersytetu Volos, najbardziej prestiżowej uczelni na świecie. Nauka i wiedza to klucz do potęgi, a wszyscy członkowie Partii Uniwersytetu dobrze to rozumieją i przysięgają strzec jego dorobku. Jesteś piekielnie dobrze wykształcony w porównaniu z większością populacji. Uniwersytet nauczył cię, jak przetrwać nudne wykłady, pisać egzamin bez przerwy przez pięć godzin i wytrzymać spojrzenia natarczywego profesora. Posiedzenia Senatu to przy tym pestka.
Partia Złotej Drogi
Jesteś Inwestorem Złotej Drogi, partii politycznej zrzeszającej nowobogackich, kupców, zwierzchników gildii i ludzi zainteresowanych tylko swoim złotem… a więc także oszustów finansowych i manipulatorów. A w Apolitanii pieniądze to polityka. Zwyciężą ci, którzy są w stanie zręcznie balansować obiema sferami życia.