Wielka aktualizacja mechaniki na obozy w sezonie 2019!

Mamy przyjemność udostępnić najnowszą wersję mechaniki Caerbannog, gotową na czas, aby służyć nam na obozach w sezonie 2019!

Co nowego znajdziecie w mechanice?

Tworzenie postaci

Tutaj znajdziesz wszystko, co potrzebne, aby krok po kroku stworzyć swojego bohatera. Tworzenie postaci skupia się nie tylko na mechanice i wypełnianiu karty postaci, ale też na stworzeniu tła fabularnego. Wszystko to pozwala stworzyć nie tylko jednego bohatera, ale też całą, spójną drużynę.

Karta postaci

Aby stworzyć postać potrzebna jest naturalnie karta postaci, także prezentujemy wam jej zaktualizowaną wersję. Pojawiły się pola do wpisania swojej szybkości, inicjatywy i udźwigu, pojawiły nowe umiejętności, miejsce na wpisanie aspiracji (nowość, powiązana z tłami), a także nowy podział na zapisanie swoich zdolności specjalnych.

Pochodzenie, Tła i Cechy Szczególne

Zestawy zdolności, drzewka rozwoju, jak zwał, tak zwał. Opublikowaliśmy trzy zestawy unikatowych atutów, klocków, z których zbudujecie swoją wyjątkową postać.

Style Walki

W najnowszej wersji mechaniki zrezygnowaliśmy ze zdolności uniwersalnych… prawie. Pozostawiliśmy jedynie Style Walki, jako charakterystyczne i niezwykle ważne dla postaci nastawionych na walkę zdolności, które nie tylko czynią cię bardziej skutecznym w boju, ale też pozwalają generować dodatkowych Rozmach.

Przeczucie

Przeczucie zostało nieco dopracowane mechanicznie i jest teraz dostępne jako oficjalny element tworzenia postaci, aby nadać twojemu bohaterowi dodatkowy wymiar i powiązać go nieco mocniej z metafizyką świata Caerbannog.

Magia snów

Magia snów przeszła niewielki lifting i jest już dostępna w swojej odświeżonej formie.

Mechanika systemu

No i na koniec najważniejsze – opis mechaniki systemu Caerbannog. Wyjaśnione zasady wykonywania testów, opis umiejętności i obron, zasady walki i wyzwań. A do tego kilka ważnych nowości:

  • Stany zostały uproszczone, ich opisy poprawione. Zasady stanów są teraz bardziej intuicyjne i prostsze w użyciu.
  • Podział w mechanice na walkę mentalną i fizyczną został mocniej zarysowany – walka fizyczna jest nastawiona na zadawanie obrażeń i można dzięki nim nakładać stany, a walka mentalna pozwala nakładać stany, dzięki którym można powodować też obrażenia.
  • Dodaliśmy mechanikę udźwigu i obciążenia, aby wprowadzić odrobinę realizmu i zmusić postacie, które korzystają z ciężkich broni i zbroi, do zainwestowania kilku kropek w Atletykę.
  • Poprawiliśmy i uprościliśmy zasady ataków i manewrów.
  • Dodaliśmy cennik typowych dóbr i usług, jakie można kupić.
  • Poprawione i uproszczone zostały zasady przewag społecznych, w szczególności majątku.
  • Usunęliśmy Skupienie, a Rozmach uczyniliśmy zasobem dostępnym wyłącznie podczas walki. Zdolności opierające się na Rozmachu, a stosowane poza walką, zostały przerobione. Mechanika stawia teraz większy nacisk na generowanie Rozmachu podczas walki.
  • Zrobiliśmy z inicjatywy stałą wartość, aby przyspieszyć podczas sesji proces rozpoczęcia walki. Inicjatywę wciąż można modyfikować poświęcając na początku walki część posiadanego Rozmachu.

To tylko niektóre i najważniejsze zmiany, jakie spotkały mechanikę po sezonie 2018 i naszych wewnętrznych testach. Mamy nadzieję, że w tym roku będziecie zadowoleni z niej jeszcze bardziej. Jeśli znaleźlibyście jakiekolwiek błędy lub mieli jakieś uwagi, nie wahajcie się pisać na smgtempus@gmail.com!